Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Financování z ESF
Hromková, Radka ; Vašík, Roman (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na výběr vhodného způsobu financování záměru obce Březina. Preferována je možnost získání dotace. Shrnuje poznatky o strukturálních fondech, operačních programech České republiky a postup získávání dotací. Obsahuje konkrétní způsob financování, podrobný postup při žádání o dotaci a upozorňuje na úskalí v oblasti žádostí.
Problematika vyučování katolického náboženství v 50. letech 20. století s přihlédnutím k situaci ve východních Čechách
WEISBAUER, Jan
Klíčová slova: komunismus, totalita, náboženství, víra, křesťanství, výuka, vyučování, učitelé, žáci, škola. Diplomová práce pojednává o boji komunismu proti šíření katolické víry a pronásledování učitelů, výuky náboženství a i kněží. V první části diplomové práce je vyjasnění postavení katolické církve ve státě, a proč začala být církev pronásledovaná. Druhá část popisuje spor o zavedení jednotné školy a reformaci školského systému. Třetí část práce nabízí důkazy o pronásledování církve a znemožňování výuky náboženství podle záznamů KSČ.
Výchova v rodině a její odraz do výuky z pohledu učitelů středních škol
KREJČOVÁ, Miluše
Téma bakalářské práce je "Výchova v rodině a její odraz do výuky z pohledu učitelů středních škol." Práce přibližuje důležitost faktoru rodinné výchovy v souvislosti se vzděláváním středoškolské mládeže. Pro účely práce byl použit smíšený výzkum, metoda dotazování. Analyzováním výsledků bylo zjištěno, že výchova v rodině z pohledu učitelů středních škol ovlivňuje žáka nejen v jeho chování vůči učiteli a spolužákům, ale podstatnou měrou se odráží i v jeho studijních výsledcích.
Financování z ESF
Hromková, Radka ; Vašík, Roman (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na výběr vhodného způsobu financování záměru obce Březina. Preferována je možnost získání dotace. Shrnuje poznatky o strukturálních fondech, operačních programech České republiky a postup získávání dotací. Obsahuje konkrétní způsob financování, podrobný postup při žádání o dotaci a upozorňuje na úskalí v oblasti žádostí.
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ
KADLECOVÁ, Zdeňka
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ Sexuální výchova by měla být především záležitostí výchovy rodinné, nicméně také školní výchova má být její samozřejmou součástí. V současné době probíhá na ZŠ sexuální výchova, která je vedena z pozice slovně názorné koncepce a trpí nedostatky našeho vzdělávání a výchovy vůbec. Budoucí učitelé, přesto, že jsou na svou profesi připravováni v rámci vysokoškolského studia, nemají možnost, vzhledem ke studijním programům se dokonale seznámit s problematikou sexuální výchovy. Jedním ze základních problémů realizace sexuální výchovy na základních školách je nepřipravenost učitelů pro tuto specifickou oblast. Myslím si, že by určitým řešením byla spolupráce učitelů se zdravotníky (porodními asistentkami, lékaři) v sexuální výchově žáků. Cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků ZŠ v oblasti sexuální výchovy, jejich zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ a zájem vedení školy o vedení sexuální výchovy porodní asistentkou. Byl zvolen kvantitativní výzkum kombinovaný s kvalitativním. Výzkum probíhal na ZŠ v Českých Budějovicích a výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byli žáci ZŠ, pro kvalitativní výzkum byli vybráni učitelé z těchto ZŠ. Byly stanoveny dvě hypotézy a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 předpokládala, že žáci postrádají znalosti v oblasti způsobu přenosu pohlavních chorob. Tato hypotéza se nepotvrdila. Většina žáků ví o způsobu přenosu pohlavních chorob. Hypotéza 2 předpokládala, že žáci mají zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ. Tato hypotéza se potvrdila. Žáci odpovídají, že by uvítali, kdyby se výuce o sexuální výchově věnovalo více času, informace chtějí získávat hlavně od učitelů a rodičů. Jak jsme zjistili, na školách, ve kterých byl prováděn výzkum, zájem o vedení sexuální výuky porodní asistentkou byl. Na dvě školy již porodní asistentka dochází, na dvou školách se již projednávalo, že porodní asistentku pozvou a na jedné škole zatím zájem neprojevili. Tím jsem si odpověděla na výzkumnou otázku, zda školy vnímají porodní asistentku jako vhodnou osobu pro výuku sexuální výchovy. Byla bych ráda, kdyby výsledky naší práce sloužily ke zkvalitnění sexuální výchovy na ZŠ a případně se do této výchovy zapojili odborníci, lékaři a porodní asistentky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.